طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) | ❶ تجارب جدید

طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)

در رابطه با طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت اقدام پژوهی قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) به روش نوین امکان پذیر نیست.

طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .

طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)

طرح مصباح‌الهدی هر سال زندگی و سیره یکی از معصومین و‌اهل بیت را جهت فرایند اجرایی و اقدام فرهنگی در مدارس توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت کشوری مدنظر قرار می‌دهد. در این طرح هرسال تمامی دانش آموزان مدارس  با زندگی نامه، احادیث، سبک و سیره زندگی يکي از معصومين آشنا می شوند.طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)  عنوان فایلی است که در سایت ما وجود دارد و در سال های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم معلمان و دانش آموزان از طرف آموزش و پرورش ابلاغ گردید.

 برنامه  مصباح الهدی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع اجرای طرح مصباح الهدی چهارده معصوم و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته علوم تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در محتوای دانلودی حاضر نیز تلاش شده است که بهترین مطالب را در حد بضاعتمان در اختیار شما قرار دهیم.

طرح مصباح الهدی

طرح مصباح الهدی همان ‌طور که در بطن و‌ معنای آن نمایان است مصداق چراغ‌های روشنایی مسیر هدایت و روشنگری است؛ دانش‌آموزان ما در مدارس ضمن تمامی مسائل آموزشی سیر معنوی و تکمیلی خود را در مسیر کمال باید طی کنند. در واقع با توجه به نتایج به دست آمده پیرامون طرح مصباح الهدی می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته علوم تربیتی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث برنامه  مصباح الهدی  و اجرای طرح مصباح الهدی چهارده معصوم در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد.

طرح مصباح الهدی

بهترین برنامه  مصباح الهدی چه ویژگی هایی دارد ؟

لازم است امامان و بزرگان ما سرلوحه و هدایت‌گر این مسیر و‌منجی باشند و‌نقش‌شان بیش از بیش برای کودکان و‌نوجوانان در مدارس شرح و بسط داده شود و‌دانش‌آموزان هم برای شناخت بهتر و نزدیکی، با انجام اقداماتی، این مسیر تربیتی و‌معنوی را برای خود هموارتر و‌ مستقیم‌تر کنند تا بعچه ارزش‌های والای انسانی دست یابند.پژوهشگران و محققین برتر در رشته علوم تربیتی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی برنامه  مصباح الهدی  و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع برنامه  مصباح الهدی  و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه علوم تربیتی باشد.

طرح مصباح الهدی

طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)  خارق العاده

هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانش آموزان با زندگی چهارده معصوم(ع)، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در دانش آموزان، پاسخگویی به مسائل دانش آموزان در موضوعات دینی و مذهبی است، همچنین بصیرت افزایی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را از دیگر اهداف اجرای طرح می باشد.به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)   یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در علوم تربیتی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع اجرای طرح مصباح الهدی چهارده معصوم است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد. وبسایت تخصصی ما در تلاشی اقدام به گردآوری نمونه فایل های برنامه  مصباح الهدی و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) سالتحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس ابتدایی

مدارس موظفند با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، اقدام به معرفی شخصیت ممتاز اين معصومین بزرگوار در موضوعاتی چون زندگی نامه، کرامات، حکایات، داستان های کاربردی، احادیث و روایات، سبک زندگی (عملی و اخلاقی) نمايند .

نمونه کامل در قالب ورد و قابل ویرایش تهیه شده در سایت آموزشی ما این برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) ۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس ابتدایی بسیار کامل ، دقیق و آماده ارائه تدوین شده توسط اعضای سایت  می باشد و بخشی از موارد مربوطه را در رابطه با جشنواره مصباح الهدی ارسال شده از آموزش و پرورش را دارا می باشد.

طرح مصباح الهدی

فهرست مطالب موجود طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) مدارس ابتدایی

  1. زندگی نامه امام محمد باقر (ع)
  2. کرامات امام محمد باقر (ع)
  3. حکایات امام محمد باقر (ع)
  4. داستان های کاربردی امام محمد باقر (ع)
  5. احادیث و روایات و سبک زندگی امام محمد باقر (ع)
  6. سیره عملی و اخلاقی امام محمد باقر (ع)

طرح مصباح الهدی

اقدامات پیشنهادی در کنار تهیه فایل های طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)

  • آشنایی با طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)
  • برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)مجموعه ای از فعالیتهاست که هرشهر و استانی بنا به بخشنامه ی ارسالی،که نام امام محمد باقر (ع) برآنها گذاشته میشه باید اقداماتی را در شناساندن امام محمد باقر (ع) به دانش آموزان انجام بدند.
  • برنامه های پیشنهادی امام محمد باقر (ع)
  • تشکیل کارگروه امام محمد باقر (ع)با حضور کادر آموزشگاه امام جماعت،اولیایی علاقه مند
  • تدوین برنامه یی سالانه جهت پیشبردبهتر مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) و اختصاص پوشه ای جدا
  • طراحی برد طرح مصباح امام محمد باقر (ع)
  • دعوت از سخنرانان فعال در حوزه برنامه مصباح امام محمد باقر (ع) به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی
  • تهیه بروشور،تراکت،نشریه الکتریکی،نشریه دیواری در زمینه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)
  • تشکیل شب شعردرآموزشگاه با حضور دانش آموزان و اولیا درباره طرح مصباح امام محمد باقر (ع)
  • بیان زندگی امام محمد باقر (ع)به صورت نمایش،نقاله خوانی،پرده خوانی،
  • تهیه شجره نامه امام محمد باقر (ع) به صورت حجمی ونصب درمکانی مناسب و یا به صورت بروشور.
  • برگزاری مسابقاتی همچون پژوهش،کتابخوانی ،دل نوشته،خطاطی درباره طرح مصباح امام محمد باقر (ع)
  • اجرای اردوی زیارتی برای بزرگی که قبرمبارکش در همان شهرمربوطه باشد.
  • تشکیل نمایشگاههای فصلی با این مضمون امام محمد باقر (ع)
  • طراحی پوستر توسط اولیا و همکاران علاقه مند امام محمد باقر (ع)
  • اجرای سرودهمگانی،سرودجشنواره برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)
  • یک روز جشنواره ی سفال کاری درمدرسه با هدف شناخت امام محمد باقر (ع)
  • طراحی وبلاگ و دعوت به بازدیداولیا ازآن درباره امام محمد باقر (ع)
  • ودر پایان جمع بندی و مستندسازی ازکارهای انجام شده و ارسال آن به اداره این تاریخ در مناطق مختلف متغیره

طرح مصباح الهدی

برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)  عالی و ممتاز در سایت آموزشی

مهم‌ترین مؤلفه در طرح مصباح الهدی آموزه‌های تربیت دینی و قرآنی است و هنر ایجاد انس با قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان از مشخصه‌های این طرح قرآنی است.طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)  در سایت آموزشی ما یکی از دستورالعمل های الزام آور به مدارس بود. همکاران فرهنگی اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می توانند برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)  خود را از سایت دریافت نموده و از مزایای سایت آموزشی ما استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر همکاران و تسریع در نگارش و تدوین برنامه  مصباح الهدی توسط آنها می باشد.

طرح مصباح الهدی

طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)  درخشان برای مدارس ابتدایی

نهادینه کردن ارزش‌های دینی و قرآنی در جامعه اسلامی یکی از اهداف کلی ما در حوزه تربیت دینی است و طرح مصباح الهدی یکی از موفق ترین طرح‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور است.آمار ها نشان می دهد موضوع برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)   یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران رشته علوم تربیتی دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به موضوع برنامه  مصباح الهدی و همچنین موضوعاتی چون اجرای طرح مصباح الهدی چهارده معصوم می تواند افق های تازه ای را در عرضه علوم تربیتی در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع برنامه مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)    و اجرای طرح مصباح الهدی چهارده معصوم به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.

دانلود فایل های طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع)

بانک فایل پژوهشی معلمان برای رفاه شما فرهنگیان گرامی سعی کرده است هزاران نمونه فایل طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) را آماده کرده و در دسترس شما قرار دهد . برای دانلود هر کدام از فایل های زیر روی آن کلیک کرده و به صفحه مورد نظرتان بروید.

دقت داشته باشید که سعی شده فایل های دانلود طرح مصباح الهدی امام محمد باقر (ع) که در پایین برای شما قرار داده شده، از کیفیت بالایی برخوردار باشند. قطعا در مورد کیفیت آنها نمیخواهیم بیش از حد توضیح دهیم و اغراق کنیم اما باید بدانید که تمامی سعی ما این بوده که بتوانیم فایل های با کیفیت موجود را برای شما جمع آوری کنیم و این امر به کمک فرهنگیان عزیز بازنشسته برای ما مقدور شده که از آنها سپاس گذاریم.


نوشته شده توسط محمد صالح
تاریخ انتشار : 22 نوامبر 22
, , , , , ,
نظرتان را ثبت کنید.

74 + = 81